Urval av kampanjer

Netflix

Netflix ville göra något som ingen annan gjort tidigare inför premiären av filmen ”Bright”.
Önskemål om ett självlysande tåg modell 4.0 sattes i verket. 
En speciell dekor folierades på samtliga vagnar på MTR Express ena tåg som gjorde att dekoren blev reflekterande när den mötte ljus i mörkret på perronger och genom stationer i städerna. 650 m² reflekterande folie blev resultatet när det första helfolierade tåget i svensk historia rullade ut för en minnesvärd kampanj.

Kund: Netflix
Mediebyrå: Mindshare
Produktion: We are yours
Format: Karossfolierad foliering på 5 vagnar på ett helt tåg. Kreativa ytor vid tågets entrér där toaletter, golv och klockväggar folierades
Kampanj: V.51 2017 – V.1 2018, 2 veckor

Universal International Pictures

Universal International Pictures, UIP, såg fördelar med att skapa lite extra uppmärksamhet inför premiären av filmen ”Pelle Kanin” genom att foliera en hel vagn på ett av MTR Express tåg.
Kampanjen satt uppe under 5 veckor på tåget och blev en bra stöttning till övrig kommunikation främst i digitala medier och på sociala nätverk.

Kund: UIP
Mediebyrå: OMD
Produktion: River
Format: Karossfolierad vagn
Kampanj: V.6-10, 2018, 5 veckor

Hallon

Hallon satsar enormt på att ta ytterligare marknadsandelar och är hela tiden nyfikna på nya sätt att göra detta. Analyserna inför kampanjen visade på flera värdeord som stämde på både kund och MTR Express. Prismedvetenhet ut mot kund och hög kvalité bidrog till en röd tråd.
Mätningar gjordes under kampanj som visade att kombinationen foliering av vagn, synlighet på de stora bordsbrickorna ombord samt kommunikation med MTR Express premiumresenärer via ibladning i frukostboxarna gav höga obs-värden på 62%.

Kund: Hallon
Mediebyrå: DNA Mediebyrå
Produktion: 3
Format: Karossfolierad vagn, bordsbricka large, frukostbox
Kampanj: V.14-18, 2018, 5 veckor

Turistrådet i Västsverige

Turistrådet i Västsverige har till uppgift att marknadsföra destinationer i regionen. I detta fall var fokus på Läckö Slott, Göta Kanal, Arena Skövde, Karlsborgs Fästning och Skara Sommarland där barnfamiljer från Stockholmsområdet var en viktig målgrupp.
För att öka intresset hos dessa och få dem att vilja åka till Västsverige så folierades en tågvagn på MTR Express för att skapa uppmärksamhet och synlighet på bordsbrickorna ombord för att upplysa om destinationerna och hänvisa till en broschyr i stolsfickan för att kunna läsa lite mera.

Kund: Turistrådet i Västsverige
Produktion: Forsman & Bodenfors Inhouse
Format: Karossfolierad vag, Bordsbricka Large, Broschyr i stolsficka
Kampanj: V.16-23, 2018, 8 veckor

Sankt Jörgen Park & Resort

Sankt Jörgen Park & Resort har under en längre tid haft en bra beläggning under vinterhalvåret. För att göra sommarhalvåret ännu mera attraktivt byggdes det ett poolområde ”Miamistyle” för att locka en ny publik. Viktigt var att synas stort och i rätt sammanhang nå en attraktiv målgrupp.
Samtliga väggytor på MTR Express vid fönster, toaletter och klockväggar utgjorde en viktig del i deras kampanj.

Kund: Sankt Jörgen Park & Resort
Format: Väggytor Fönster, toaletter, klockväggar.
Kampanj: V.19-30, 2018, 12 veckor

Kry.se

Kry.se är i en viktig fas där de behöver stärka sin position på marknaden där det råder stor konkurrens med många nya aktörer. I forum där de har möjlighet att påverka en målgrupp under en längre tid är tåg en viktig del i kommunikationen i deras utomhusreklam. I miljön på MTR Express hittade de en bra mix av olika ytor för detta.

Kund: Kry.se
Format: Bordsbricka Large, Bord
Kampanj: V.23-35, 2018, 13 veckor

Wayke

Som helt ny aktör på marknaden när det gäller att handla bilar på nätet vill Wayke inom kort tid sätta sitt varumärke och snabbt ta marknadsandelar. Utomhus var en viktig del i detta och för att skapa uppmärksamhet gjorde man en rejäl satsning på MTR Express där en Buddy från Wayke åkte med den helfolierade tågvagnen under ett antal tillfällen under sommaren för att erbjuda personlig rådgivning och service mot resenärerna.

Kund: Wayke
Format: Karossfoliering vagn, Kreativa folieringar entré, Bordsbricka Small.
Produktion: Actionist
Kampanj: V.20-27, 2018, 8 veckor

Nextory

Nextory vill erbjuda oss en obegränsad tillgång till e-böcker och ljudböcker från deras gedigna bibliotek med böcker och författare. När du som resenär på MTR Express har några timmars resande och avkoppling framför dig så är du en jätteintressant målbild som potentiell kund för dem. Med en kombination av synlighet på borden och bordsbrickorna ombord så blev en det en fantastisk möjlighet till ett fint resultat av kampanjen.

Kund: Nextory
Format: Bord, Bordsbricka Small.
Kampanj: V.26-32, 2018, 7 veckor

Vingåkers Factory Outlet

Vingåkers Factory Outlet Center, Nordens största outlet för märkeskläder, vill profilera sig stort och påminna potentiella kunder att man skall ta sig en tur under sommaren till Vingåker för att fylla på sin garderob. Med sin gulblå logga och färger sammanföll kampanjen vältajmat med de svenska framgångarna i fotbolls-VM under sommaren.  under sommaren.

Kund: Vingåkers Factory Outlet
Format: Karossfolierad vagn.
Kampanj: V.26-33, 2018, 8 veckor

Har du frågor?